Zwroty i reklamacje
I. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od niej bez podania przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia objęcia Towaru przez Kupującego w posiadanie, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j.). składając stosowne oświadczenie na piśmie.
- W sytuacji, gdy jednym Zamówieniem Klient kupił więcej niż jeden Towar prawo odstąpienia może zostać zrealizowane w całości lub w części. Oznacza to,iż Klient może odstąpić od całości Zamówienia (wszystkich zakupionych Towarów) lub odstąpić od części zamówienia (jednego lub większej liczby Towarów).
- Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy na piśmie i przesyłając je na adres:MashMnie Paulina Pawlik ul. Grobelna 8, 95-200 Pabianice bądź wypełniają formularz odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu i przesyłając go drogą elektroniczną na adres: kontakt@mashmnie.pl
- Na stronie Sklepu Internetowego można pobrać załączniki ze wzorem oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Po potwierdzeniu przyjęcia formularza odstąpienia od umowy/oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Sprzedawcę (o czym Kupujący zostanie powiadomiony mailowo bądź listownie pocztą tradycyjną) Kupujący ma obowiązek odesłać Towary do Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w przeciągu 14 dni od momentu przyjęcia przez Sprzedawcę formularza /oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Po upływie terminu, o którym mowa w pkt. 1 powyżej, prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny wygasa.
- Towar powinien być zwrócony w stanie nie zmienionym, zapakowany w oryginalne opakowanie Sprzedawcy.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Bezpośrednie koszty odesłania Towaru do Sprzedawcy w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość ponosi Kupujący.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, chyba, że koszt dostarczenia towaru był inny niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę, wówczas Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów dostawy.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru.
- Zwracany Towar należy odesłać na adres: MashMnie Paulina Pawlik, ul. Grobelna 8, 95-200 Pabianice. Płatność zostanie zwrócona Kupującemu na konto, z którego została dokonana lub na konto wskazane w formularzu odstąpienia od umowy.
II. REKLAMCJE
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są sprzedawane wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Jeżeli Kupujący dostrzeże wadę w Towarze, przysługuje mu uprawnienie do złożenia reklamacji, na zasadach określonych w art. 556-576 ustawy z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U.2017.459 t.j.).
- Reklamację Kupujący może wnieść w formie elektronicznej na adres e- mail: kontakt@mashmnie.pl bądź drogą pisemną na adres korespondencyjny Sprzedawcy: MashMnie Paulina Pawlik ul. Grobelna 8, 95-200 Pabianice.
- W celu usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji, Kupujący powinien wskazać co najmniej swoje imię, nazwisko, numer zamówienia oraz krótki opis dostrzeżonej wady Towaru.
- Kupujący w ramach zgłoszonej reklamacji może żądać obniżenia Ceny Towaru, usunięcia wady Towaru, wymiany Towaru na nowy wolny od wad lub może odstąpić od umowy na zasadach określonych w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego.
- Kupujący nie może odstąpić od umowy jeśli wada Towaru jest nieistotna.
- Sprzedawca może odmówić usunięcia wady w sposób zaproponowany przez Kupującego jeśli jej usunięcie jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów przewyższających wartość reklamowanego towaru, w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca będzie rozpatrywał reklamacje niezwłocznie, nie później niż w przeciągu 14 dni od dnia dostarczenia pisemnej/mailowo reklamacji do Sprzedawcy. Nieustosunkowania się do reklamacji Kupującego w podanym terminie, oznacza uznanie reklamacji za uzasadnioną.
- Przedstawione powyżej regulacje w zakresie reklamacji obowiązują jedynie w stosunkach z Konsumentami. W przypadku umowy sprzedaży zawartej z podmiotem będącym Przedsiębiorcą, który dokonuje zakupu w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, przepisy dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Towarów zostają wyłączone.